STORYTELLING – Säljargument

Oändligt antal gånger har jag tryckt på hur viktigt det är att berätta historian om produkten som kunden köper. Berätta om det genuina, unika och särskilda. Handgjord, fairtradad, ekologisk, extra slagtålig? Jag går in på SVENSK TENN för att köpa en necessär till min väninna. Säljaren kommer fram till mig när jag står och väljer bland alla Josef Franks alla magiska, trollbindande mönster av fantasiblommor. – Det där tyget heter Nippon. Det betyder Japan. Men han reste aldrig dit under sin livstid. Har du kanske varit där? Innan jag har lämnat butiken får jag veta en massa intressanta saker om Herr Frank och hans liv. Storytelling är grejen! Jag går ut på gatan och tänker på vad jag lärt. Känner mig lite stolt över min nyvunna kunskap. Kallas kundupplevelse. Skapar mervärde. Är ett resultat av pålästa, kunniga och stolta medarbetare. Gör att man vill skriva om butiken på social media. Simple as that!

Boka Susanne