UNITED SALES TIPSAR

VAD ÄR KUNDSERVICE? -EN CHECKLISTA

Instruktion!

  • Läs listan.
  • Sätt ett betyg från 1-10 där 1 = stor förbättringspotential och 10= världsklass.
  • Var hamnar ni?
  • Behöver ni lite hjälp att bli ett steg eller flera steg bättre? Kontakta mig så ger jag er verktygen för varje steg.
Cirklar1

HEJ-SÄGARE

Alla våra kunder fångas upp med ett varmt och genuint: HEJ & VÄLKOMMEN!
cirkel2

SMÅPRATETS MÄSTARE

Alla kunder gillar att bli igenkända, uppskattade eller få ärligt menat beröm. Vi har minst 10 olika öppningsfraser istället för den gamla slitna "kan jag hjälpa till med något".
cirkel3

BEHOVSANALYTIKER

Vi använder öppna frågor som NÄR? VAR? HUR? så att vi förstår hela kundens behov. Vi vet att våra frågor kunder att känna sig bekräftade och sedda.
cirkel5

MERFÖRSÄLJER I OMSORG

Vi jobbar med merförsäljning som en service där vi tänker nästa steg åt kunden. Det är självklart för oss att alltid ha minst 3 bra tips eller en idéer att prata med kunden om som ett naturligt nästa steg.
cirkel6

BESLUTSAKUTEN

Vi vet hur vi varsamt, ödmjukt och med respekt för kundens behov hjälper kunden hela vägen fram till mål. Vi är rådgivarna som kan våra produkter vilket gör att vi vågar säga "Den här tycker jag du ska ta!"
cirkel7

ORD- I PÅSEN

Vi gör vår "hej-då-ceremoni" till en varm, positiv och minnesvärd välkommen-till-bak-hälsning. Våra avskedsfraser bekräftar och förstärker kundens val. Vi bjussar på leendet som följer med kunden hela vägen hem.
Boka Susanne