Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /customers/f/a/4/unitedsales.se/httpd.www/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /customers/f/a/4/unitedsales.se/httpd.www/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /customers/f/a/4/unitedsales.se/httpd.www/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708 7 tips för lyckad merförsäljning - United Sales
 
UNITED SALES TIPSAR

7 TIPS FÖR LYCKAD MERFÖRSÄLJNING

ikon1

Börja se merförsäljning som en service

Lura, kränga eller manipulerar? Inte alls. Merförsäljning är omsorg och att tänka nästa steg åt kunden. Merförsäljning är att skapa lust att köpa. Din mentala inställning är avgörande! Hjälp kunden att få hela behovet tillgodosett här och nu.

två

Sluta säga ”Va´det bra så?”


Mycket sällan kommer en kund svara ”JAAA! Så bra att du frågade för jag behöver 7 batterier, en chokladkaka och olja också.” Tyvärr blir svaret oftast ”Ja, tack det är bra så” och så avslutar kunden.

tre

Tänk och tala i superlativer

Tagga till, tänk positiva tankar och låt dem smitta av sig i ditt språkbruk. ”Behöver du ha en duschkräm” byter du lätt ut mot ”Får jag visa dig vår supersköna och väldoftande duschkräm”

fyra

Inventera utbudet


Hjälp kunden att tänka nästa steg. För varje vara finns säkert tre saker som passar ihop. Se din roll som specialisten som har stenkoll på sortimentet. Ge dig ut i butiken och hitta produkter som är sammanlänkade. Slösa med tips och råd.

fem

Låt kunden hålla, klämma och känna

Byt ägarskap genom att låta kunden hålla i varan. Ju fler sinnens som stimuleras desto större lust!

sex

Sluta att ansvar för kundens plånbok

Ett av de största hindren för att göra merförsäljning är att säljaren tar ansvar för kundens ekonomi. Men du kan omöjligt veta vad kunden är beredd att betala för eller vad hen längtar efter just idag. Vi är inte TV-showen Lyxfällans förlängda arm ut i verkligheten.

sju

Tänk så här
:

Vad skulle hända om jag kunde sälja 10% mer till varje kund för att du med omsorg föreslog kompletteringar till det som kunden redan köpt?
Vad är 10% omsatt i varor. En växtnäring för 45:- eller en t-shirt för 300:-? Fram med miniräknaren.
Boka Susanne